Julemarked

Julemarkedet ved Steinerskolen i Moss

I slutten av november blir det hvert år arrangert et stemningsfullt julemarked ved Steinerskolen i Moss. Denne dagen viser stolte foreldre, elever og lærere fram resultatet av et flott samarbeid. Vi garanterer en hyggelig atmosfære for alle besøkende.

Julemarkedet har etter hvert blitt kjent til og med utenfor bygrensen, både for den hyggelige førjulsatmosfæren og gode kvalitetsprodukter. Det er også et arrangement hvor tidligere elever gjerne kommer til for å møtes igjen. Mange har sagt  at julemarkedet har blitt en tradisjon på selve starten av juletiden

Logg inn på interne foreldresider

Aktiviteter

Kom og opplev konserter, teater, dukketeater og ulike kafeer med deilig mat. En magisk pepperkakelandsby, ulike aktiviteter for barn som; barnas hule, fiskedam,  sløydverksted, lysdypping, dukketeater og eventyrstund ved peisen

I kjøkkenhagen serveres det delikatesser fra skolens vedfyrte ovn,  lekre kaker kan nytes i Mormors kafe, og i Lekkerdisken bugner det av ulike slag lekre småkaker,  hjemmelaget godsaker som syltetøy, marmelader og godteri. Lukten ferske rundstykker, brød av ulike slag og nystekte sveler lokker deg inn.

Vi har også en bokhandel med spennende og flotte bøker som kan være en fin gave både til en selv og andre, kort og flotte adventskalendere.

Elever selger honning fra skolens egne bier og i salgsbodene får du tak i unike håndlagede julegaver.

Arrangert av foreldre

Dette arrangementet er det foreldrene ved skolen som har ansvaret for, men både skolens lærere og elever er flittige hjelpere, og alle jobber for å få til et hyggelig arrangement. I ukene før markedet produseres det håndlagede produkter både i hjemmene og på skolen. Det øves på teater, instrumenter og sanger.

Inntektene fra julemarkedet kommer helt og holdent elevene og skolen til gode, i form av ulike tilskudd som for eksempel elevturer, oppgradering av lekeapparater og ulike byggeprosjekter.