Bokdugnad

Vi ved Steinerskolen i Moss ønsker å hylle bøkene og lesegleden.

Styret ved skolen har hatt dette på agendaen og ønsker derfor denne gjenbrukskampanjen.  Vi ønsker at bøker skal finnes lett tilgjengelig for våre barn og ungdommer og at det stadig er nye verdener å drømme seg bort i. Forskning viser at barn og unge leser stadig mindre og særlig unge gutter leser svært lite.

Som en skole som er opptatt av fantasi, lek og ikke minst skjermfri så  mener vi bøker og leseglede er superviktig. Lærer man seg  å sette pris på bøker så har man alltid underholdning for hånden. Vi ønsker derfor å starte en ny tradisjon ved skolen. Årlig i forbindelse med bokdagene samler vi inn donasjoner av bøker. Har du for mange bøker, har ditt barn vokst fra noen av de hun/ han  elsket for noen år siden. Har du noen som ikke falt i smak, men som kanskje passer noen andre?Ut april tar vi i mot bøker. Lærerene vil gå igjennom bøkene og sortere de til rett alderstrinn. Bøkene vil bo i bokhyller i klasserommene, på SFO, i barnehagen og på skolens flotte bibliotek.

Så ta en opprydding i bokhyller og loftsboder. Vi gleder oss til å se hvilke skatter som kommer inn. Skolen tar også i mot romaner som passer voksne, eldre elever og sakprosa. Får vi inn noe som vi ikke tror vi trenger i samlingen vil dette bli donert videre. Så kjære alle sammen, bli med på denne fine dugnaden av gjenbruk og leseglede. Bra for kloden og for alle våre elever. God ryddeøkt!

Styret ved Steinerskolen i Moss

Ved styreleder Elisabeth Hermansen