Læring i et trygt og vakkert miljø

Steinerskolen i Moss legger til rette for variert undervisning gjennom både teoretiske, praktiske og kunstneriske fag i et trygt og vakkert miljø.

Vi er opptatt av at alt fra undervisning, det sosiale fellesskapet og det fysiske miljøet skal inspirere elevene slik at de vokser både faglig og som mennesker. Her er det rom for at hver enkelt elev skal få utvikle seg i sin egen takt og etter sine egne forutsetninger. Derfor har vi lagt vekt på at skolens omgivelser skal være vakre, at vi skal ha dyktige ansatte og varierte faglige opplegg. For alt dette bidrar til hele ditt barns utvikling, mener vi.

Vi synes også det er viktig at barna lærer å takle en rekke ulike utfordringer og å løse dem gjennom utforskende læring, og ved å være nyskapende og kreativ. Derfor legger vi også vekt på kunstneriske og estetiske verdier, fordi skaperevne åpner for oppfinnsomhet, nytenkning og løsningsorientering.

På Steinerskolen i Moss har vi heller ikke eksamener. Men elevene får gode muntlige og presise skriftlige tilbakemeldinger. Vi mener at slike vurderinger gjør det lettere for elevene å forstå hvordan de kan jobbe for å bli bedre, hva de trenger å lære mer om, eller kanskje aller viktigst: hva de mestrer allerede. For vi er aller mest opptatt av å bygge opp under barnas sterke sider, slik at de får en læringsglede som kan brukes på tvers av fagområdene.