Vannprosjektet i Bunduki er i gang!

Fjorårets store satsing i forbindelse med vårt solidaritetsarbeid i Tanzania var å få innlagt vann til vår vennskapsskole i Bunduki. Målet var minimum 40 000 kr.

Før jul kunne vi sende ned nærmere 50 000 kr!! Dette var først og fremst inntekter fra honningsalget (35.000 kr) og fra 9. og 10. klasses arbeidsdag i solidaritetsuken. (14.200 kr). Som man ser på bildene under er utstyret (vanntanker og rør) kommet frem og rørene blir nå lagt. Om en måneds tid burde prosjektet være ferdigstilt.

Et av våre videre satsingsområder blir å følge opp kaffedyrkingen, både på skolen og hos bønder i distriktet. Det vil blant annet være nødvendig å få tilkjørt gjødsel og jord, utvide med flere planter, erstatte utgåtte planter osv. Om noen år vil disse plantene ha vokst til busker som gir gode avlinger og ikke minst, gode inntekter. Men først må alt med vannet fungere.