Maskepill «Ozymandias» av årets avgangsklasse

Mot slutten av 3.Vg, før avgangsklasse drar på en utenlandsreise, arbeider de med et teaterstykke.
Årets Vg3 ønsket å skape stykket selv, og de ville lage store ekspressive masker. De tok utgangspunkt i sonetten «Ozymandias» av Percy Bysshe Shelley og improviserte frem et univers basert på maskene elevene lagde. Elevene deltok aktivt med utforming av historien, valg av musikk, utforming av masker, scenografi, rekvisitter og lyssetting.  Dette var en svær kreativ og spennende prosess, resultatet ble en magisk visuell verden der mange ulike temaer ble tatt opp på en svært poetisk måte.

Vi fikk møte Chestnut, et skogvesen som voktet en stor hemmelighet langt inne i en ørkenverden. En ond ånd, Black ville stjele hemmeligheten og slik få makt over verden. Han fikk hjelp av den mystiske magikeren som selv hadde sine hemmelige hensikter… Plutselig dukket Hest opp, en leken, nysgjerrig karakter, men også litt tvetydig… Tilslutt ble de grådige, maktsyke karakterene rammet av en stor forbannelse, som den skjulte statuen Ozymandias fremkalte- Og de forsvant i røyk.