Ungdom og solidaritet: OD-dagen ble markert med tverrfaglige samarbeidsprosjekter

Solidaritetsaksjon organisert av, med og for ungdom denne uken har bydd på autentiske læringssituasjoner, nye opplevelser, meget utvidet vennskapskrets og ikke minst mestringsopplevelser.

Kantinen var drevet av nysgjerrige elever som undersøkte matoppskrifter både fra Guatemala og Tanzania og de var svært bevisste på matsikkerhet i løpet av matlagingsprosessen; matrettene så ut og smakte fantastisk!

Teatergruppa satset på kreativitet for å få frem et viktig budskap med litt drama og moro – utdanning er uvurderlig.

Bandet har utfordret seg på flere områder blant annet å synge både på spansk og swahili.

Kunst-og arkitekturgruppa sørget for en imponerende utstilling av sine kunstneriske uttrykk.

Faktagruppa analyserte og presenterte pålitelig informasjon om Guatemalas geopolitiske posisjon.

Bak kameraene, mikrofonene og redigeringsarbeidet sto en herlig og energifull elevgjeng. De kastet seg i diverse roller som journalistyrket byr på.

Følg med på skolens sosiale medier @steinervgsmoss, og ta kontakt dersom du vurderer å bli en del av denne fanstastiske elevgjengen.